stadhem_start

Vanliga frågor & svar

Hur blir jag kund hos Städhem?

Kontakta vår kundtjänst för att berätta hur vi kan hjälpa dig till en enklare vardag. Vanligtvis bokar vi ett kostnadsfritt hembesök där vi tillsammans går igenom hur vi kan underlätta din vardag på bästa sätt.

Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten?

Normalt behöver vi 1-2 veckor efter du bestämt dig för att bli kund för att starta igång ditt abonnemang.

Vad innebär ett abonnemang på hemstädning?

Ett abonnemang innebär att Städhem kommer hem till dig för att städa regelbundet på den veckodag vi kommit överens om. Vid sjukdom eller om du vill avboka ett tillfälle hamnar det i en timbank. Oftast bokar vi in en ny tid som passar eller så sparar du dessa innestående timmar som kan användas för alla de andra tjänster som Städhem erbjuder. Om ditt städtillfälle hamnar på en röd dag kontaktar vi dig för att boka om det.

Vad ska jag tänka på inför en hemstädning?

Vår personal tar hand om allt, men det underlättar för dom om lösa föremål från golven som t ex leksaker är upplockade.

Är det samma person som kommer varje städtillfälle?

Städhem gillar långa relationer med kunder och personal,  när vi lärt känna varandra ordentligt blir det alltid lite bättre. Vi ser till att skapa bästa förutsättningar för vår personal att utföra sina arbetsuppgifter och att de ska trivas hos Städhem.

Därför kan vi erbjuda hemstädning av samma personal, samma veckodag och tid. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Städhem erbjuder kvalitetsgaranti på samtliga våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, försöker vi åtgärda det. Du kan kommunicera med oss på olik sätt, alla kunder med abonnemang har bland annat en dagbok hemma där du direkt kan kommunicera med personalen hos dig.

Hur hanterar Städhem nycklar till sina kunder?

Vi hanterar våra kunders nycklar i säkerhetsklassade nyckelskåp på våra kontor. Nycklarna är inte märkta så att de går att koppla till en specifik adress. Personalen kvitterar ut dem på morgonen och lämnar tillbaka vid dagens slut.

Vad händer om personalen gör sig illa ute hos mig?

Vår personal är försäkrad under sin arbetstid, men även på väg till och från arbetet. Under sin arbetsdag har de kontakt med sina kollegor på kontoret som alltid vet vart de befinner sig.

Hur hanterar Städhem skador hos sina kunder?

Städhem har ansvarsförsäkring hos Länsförsäkringar Bergslagen om en olycka skulle ske.

Hur fungerar skattereduktionen för rutavdrag?

From den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster, det betyder  att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Städhem administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket. När Skatteverket beviljar utbetalning till Städhem förifylls beloppet i din inkomstdeklaration.

Hur hanterar Städhem fakturor till kunder?

Du kan få fakturor från Städhem med vanlig post eller skickat till din e-post. Betalningsvillkor är normalt 15 dagar från fakturadatum.

Gör vi ett besök innan vi utför ett engångsuppdrag?

När det gäller engångsuppdrag åker vi normalt inte ut och tittar, men det beror på uppdragets storlek och omfattning.

Hur gör vi med nyckel?

Du kan möta vår personal på utsatt dag och tid hemma hos dig. Om du inte har möjlighet till det åker du förbi vårt kontor för att lämna nyckel någon dag innan vi ska utföra arbetet.

Hur fungerar ett engångsuppdrag?

Du kontaktar Städhem med det du vill få hjälp med t ex städning eller fönsterputs. Vill du få ett fast pris för uppdraget kan vi normalt erbjuda det, men ibland arbetar vi på löpande räkning tills arbetet är utfört. Du kan välja att besiktiga vårt arbete, annars gäller vår kvalitetsgaranti som innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med.